A Pound of Flesh skaper utrolige innovasjoner i verdenen av tatoverbar og gjennomtrengbar syntetisk hud, fra flate "kjøtt"-ark til superrealistiske lemmer!

A Pound of Flesh er mest kjent for sine avkuttede armer, hender og føtter, og de skaper noen av de mest naturtro syntetiske hudene på markedet i en rekke morsomme former og fasonger.

Vi snakket med Kayleigh Tanthorey, markedsdirektør i A Pound of Flesh, om hvordan selskapet startet, hvordan de spøker med hverandre, og den illevarslende Wall of Flesh (kjøttveggen) som hjemsøker kontoret deres.

Når ble A Pound of Flesh grunnlagt, og hvilket problem prøvde dere å løse?

Inntil APOF ble opprettet var det egentlig ingen måter for folk å øve på tatovering på, eller som du kunne tatovere stykker på for moro skyld dersom kunden din ikke ville stille opp for det du ville gjøre. Lærlinger brukte lateksalternativer eller griseskinn, eller bare stolte på venner og familie, noe som ikke er optimale alternativer.

APOF fylte det behovet, og tok det videre fra flate øvelsesark (selv om vi har de også) for å tilby 3D-modeller som ikke bare føles mye mer som ekte kjøtt og hud enn noe annet tilgjengelig, men som gir mer naturtro øvelsessituasjoner. De hjelper lærlinger til å bedre forstå hvordan de skal jobbe, og å skape stykker som tar hensyn til menneskekroppens naturlige krumninger.

Selv om produktet fylte et stort hull i det som var tilgjengelig for lærlinger, har det også tillatt erfarne kunstnere å være kreative, prøve nye teknikker og produkter, og til og med vise frem arbeidet sitt på måter som aldri var mulig før.

Hva er din rolle i selskapet?

Jeg er markedsdirektør.

Er du tatovør eller tatoveringsentusiast?

Nå vil jeg sannsynligvis falle innunder entusiastkategorien. Tidligere i karrieren gikk jeg gjennom en tradisjonell læretid og jobbet i butikker en stund. Så begynte jeg å jobbe tett med en tatoveringsmaskin-bygger, og ble veldig engasjert i utstyret og rekvisita. Jeg likte virkelig alle artistene jeg kunne hjelpe å nå gjennom den siden av bransjen.

Hvor mange tatoveringer har du, og har du en favoritt?

Jeg vet ikke om jeg kan telle dem, men jeg har begge bena ganske fulle, og en av armene min er halvfull. Jeg vet ikke om jeg kan velge en favoritttatovering uten å fornærme en venn, men en av mine kuleste tatoveringsopplevelser var å bli tatovert av Victor Chil før London Tattoo Convention for flere år siden. Det var i et rom som hadde en vakker utsikt over The Gherkin som, når man kommer fra USA, var en utrolig opplevelse (hvis du ignorerer timene med smerte). Han gjorde et utrolig spolemaskin-stykke i rosa på siden av kneet mitt som fortsatt ser fantastisk ut!

Kan du fortelle oss om de andre som jobber på A Pound of Flesh sammen med deg?

Vi har en vanvittig talentfull gjeng som jobber bak kulissene for å lage alt dette falske kjøttet. Hjørnesteinen er egentlig formskaper-teamet vårt. De har massevis av erfaring med å lage rekvisitter og har vært i stand til å overføre det til APOF. De lager skulpturene og 3D-modellene våre, og gjør dem deretter om til de formene vi bruker i produksjonsprosessen.

Så har vi et internt team som blander silikonet, heller/herder og faktisk lager produktene vi selger fra dag til dag. Og vi har en annen gruppe som pakker dem og får dem sendt ut til hele verden.

Bruker dere produktene deres til å tulle med hverandre?

Å, ja... vi har definitivt mye moro med noen av de mer sære hudene våre. Som et eksempel, sist Halloween, satte en av våre fotografer opp en "Tatoveringsbar Cutie Doll-seanse" i studioet. Det brukte vi definitivt til sosiale medier.

Så har vi en og annen spøk der vi dunker på noens skulder - eller stryke noens hår - med en APOF-hånd når de minst venter det. Designsjefen vår er som oftest den skyldige der. Jeg tror den lengste spøken var da vi teipet en tatoverbar fot på undersiden av skrivebordet til tekstforfatteren vår. Han la ikke merke til det på en uke.

Det blir merkelig. Vi er merkelige alle sammen.

Tror du det er viktig for artister å kunne øve på syntetiske kroppsdeler som f.eks. hender før de går over til ekte varer?

Absolutt. Det var et av hovedprinsippene bak A Pound of Flesh: vår tro på at kunstnere trenger en pålitelig ressurs for kvalitetslerreter til å øve på, slik at de ikke gjør feil på levende kunder.

Naturtro øvelseshud forbereder ikke bare artister på den levende, men sørger for at når de tar  levende kunder, vil de være klare til å skape det kvalitetsmessig beste arbeidet sitt til dags dato. I tillegg vil en tatoveringslærling som får sin første kunde bli mindre skremt av krumningen og teksturen til ekte hender, føtter og overkropper hvis de allerede har øvd på silikonoverflatene våre (som speiler den teksturen og krumningen så nøyaktig som mulig). Men som jeg sa tidligere, disse lerretene er ikke bare for begynnende artister. Erfarne tatovører kan også prøve seg på nye teknikker og selvsikkert håndtere nye stiler etter å ha jobbet med det på en naturtro overflate.

Så i utgangspunktet øker det å øve på falske kroppsdeler alles selvtillit og gjør bransjen vår mer profesjonell. Selv begynnende artister blir mye mer forberedt på å gi kundene sine en kvalitetsopplevelse. Tatovering på falske kroppsdeler gir deg i tillegg noe kult å legge til i 3D-porteføljen din, i motsetning til sitrusfrukter fra den lokale matbutikken din, som til slutt vil råtne.

Kan du gjenbruke praksishud?

Tatoveringer på APOF er like permanente som om de ville vært på ekte hud, så du kan ikke rense dem og gjenbruke dem. Men i motsetning til ekte hud, er alle våre APOF-ark tosidige, så du kan øve dobbelt, på både for- og baksiden!

Beste måten å bruke en sjablong på øvelseshud?

Siden øvelseshudene våre er laget av silikon, er sjablongpåføringsprosessen litt annerledes enn prosessen du ville brukt på ekte hud.

Du må rense øvelseshuden først. Så bare fukter du et papirhåndkle med isopropylalkohol og tørker det langs overflaten av øvelseshuden din.

Deretter fukter du et annet papirhåndkle med isopropylalkohol, gnir Speed Stick-deodoranten direkte på papirhåndkleet, og gnir deretter tørkepapiret på overflaten av øvelseshuden. Det er i utgangspunktet sjablongapplikatoren din.

Deretter fortsetter du med å legge på sjablongen din. Vi har en flott video som gir deg trinnvise instruksjoner for alle produktoppføringene våre. Du kan sjekke den nedenfor!

Er det viktig for tatovører å prøve forskjellige farger på øvelseshuden?

Å øve på forskjellige hudtoner er en fin måte å forberede seg på mangfoldet av levende klienter som kan komme gjennom døren når som helst. Spesielt når du øver så er det stor forskjell på måten du vil nærme deg et svart og grått stykke på, på en Fitzpatrick 2-kunde kontra en Fitzpatrick 5. Silikon er en fin måte å øve på og sørge for at tatoveringene dine har nok kontrast og lesbarhet på alle hudtoner.

Er noen av hudene også nyttige for piercingøvelser?

Ja, vi tilbyr også et utvalg produkter som du kan bruke til piercingøvelser – som f-eks Practice Lips Body Bit. Disse er spesielt designet for piercingøvelser (og PMU-øvelser også). Du kan enkelt bruke piercingmarkører på silikonoverflaten, pierce gjennom materialet som om det var ekte hud, og til og med vise frem noen av de beste leppesmykkene dine. Vi har en komplett serie med kroppsdeler i produksjon nå, spesielt laget for piercingøvelser. De har vi utviklet sammen med en piercer med mange gode alternativer for alle typer piercingøvelser.

Hvordan gjør du den syntetiske huden din så naturtro?

Mye innsats og eksperimentering er blitt lagt ned for å få APOF til å føles så naturtro som mulig. Vi har gått gjennom utallige testrunder i begynnelsen for å få den riktige blandingen av silikon som var nærmest hvordan ekte hud føles når du tatoverer den. Gjennom den prosessen fant vi tusenvis av måter å lage en dårlig syntetisk hud på før vi landet på en god en.

I tillegg til formelen er formene en annen nøkkelfaktor for hvor ekte 3D-elementene våre som hender og armer ser ut og føles. Våre formprodusenters oppmerksomhet for detaljer og evne til å fange små detaljer av hudtekstur, gir et element av realisme du ikke ser på samme nivå andre steder.

Hva er det mest oppfinnsomme du har sett en artist gjøre med produktene dine?

Det er vanskelig å si – vi har definitivt sett MYE rare ting skje med kreasjonene våre opp gjennom årene!

Jeg tror en av de mer kreative tingene kom med den siste Battle of the Ducks-konkurransen, hvor artister kunne tatovere en av våre Lucky Duckys og sende den inn for muligheten til å vinne 25 000 kroner. En av deltakerne våre ble veldig kreativ og skapte en hel krimhistorie for den tatoverte anda si – den kom "kvalt" i kondomer, sammen med polaroid-"bevis" og en fullstendig mordhistorie. Det var ganske utrolig og helt annerledes enn vanlige konkurransebidrag Tatoveringene var flotte også!

Ville du heller kjempe mot 1 Lucky Ducky på størrelse med en hest, eller 100 hester på Lucky Ducky-størrelse?

Forutsatt at begge er ubevæpnede, ville det være 100 Lucky Ducky-hester, 100 %. Jeg er 177 cm, så en and på størrelse med en hest kunne knuse meg på et øyeblikk, men jeg tror jeg kan takle massevis av minihester. De klarer ikke å klatre, og jeg kan lett sparke eller kaste dem bort fra meg, selv om jeg sannsynligvis ville brukt mesteparten av tiden min på å prøve å temme dem og gjøre dem til kjæledyr. Tenk så søte hester i Lucky Duck-størrelse ville vært?!

Hvordan kom du på ideen om å lage Cutie Doll, og hvor populære har de vært?

Søte dukker har alltid vært populært å tatovere, og det var en morsom måte å leke med noen av disse eldre tatoveringstemaene på, på en ny måte. Jeg tror det er mye humor i alt vi lager, og det er også bare en dum måte å gjøre noe forbudt på ved å tatovere disse små babyene. Teamet vårt syns absolutt at det er gøy å leke med dem og sette dem i merkelige situasjoner på sosiale medier – en av favorittene våre var en liten, tatovert babyseanse sist Halloween.

Hvorfor valgte dere å lage produkter i Fitzpatrick-toner 2-5?

Representasjon og inkludering er noe som er så viktig, og noe tatoveringsindustrien har vært trege med å virkelig presse frem i lyset. Det er et hull i bransjen når det kommer til mørkere hud på mange måter – fra inkludering i porteføljer og funksjoner på artisters Instagram-kontoer, til utdanning og tilgjengelige produkter. Inntil nylig var det ikke ressurser til å øve på forskjellige hudtoner og for å hjelpe artister til å forstå forskjellene.

Hva er det merkeligste du har laget i falsk hud?

Det er kanskje ikke et så veldig rart objekt, men størrelsen gjør det absolutt bemerkelsesverdig – vi har nylig laget noen tilpassede 2-meters ark som var massive. Det har blitt kalt Wall of Flesh (kjøttveggen) på lageret, men det er ganske skummelt å bare ha en kjøttfull masse på størrelse med sengetøy som ligger rundt.

Hva selger best - venstrehender eller høyrehender?

Flere går for høyrehendene, men det er overraskende splittet 50/50 når det gjelder høyre kontra venstrearmer eller føtter.

Hvorfor bruke A Pound of Fruit i stedet for en ekte grapefrukt?

 Grapefruktene ble laget som en morsom måte å hylle måten mange av oss lærte å tatovere på, på frukt – pluss at det er en søt måte å holde på de første tatoveringene og se hvor mye du vokser etter hvert som karrieren skrider frem, uten at de råtner eller blir mugne.

Hvilke nye produkter vil dere komme med neste gang?

Jeg kan ikke gi bort for mye her, men vi har så vidt kommet i gang – vi har veldig mye morsomt og spennende på gang snart. Jeg tror folk kommer til å ha det kjempegøy med å tatovere på dem. Vi tenker hele tiden på nye og tilfeldige gjenstander som det ville vært morsomt å tatovere – og selv om det har vært mange avslag (R.I.P. tatoverbare pølser), er det en LAAANG liste med kjøttfulle skulpturer og former vi gleder oss til å bringe til live.

Hvilke tatovører presser bransjen fremover akkurat nå?

Jeg liker aldri å nevne navn siden jeg nesten helt sikkert vil glemme noen, men det er så mange fantastiske ting som skjer i bransjen akkurat nå – de nye kunststilene og grensene som blir pushet i tatovering generelt er utrolige. Jeg er også spent på å se artistene som presser bransjen fremover ikke bare kunstnerisk, men også gjennom innovasjon og endringer i de etablerte bransjenormene.

Det er mange flere artister nå som fokuserer på fremtiden og tilbyr utdanning til fremtidige tatovører på nye måter, som er langt mer åpne enn de noen gang har vært i min tid i bransjen. Fenomenale artister med imponerende porteføljer begynner å tilby nettbaserte kurs og opplæring for nye artister på en åpen måte vi egentlig ikke har sett før. Det er mange meninger om hvorvidt det til syvende og sist er en bra eller dårlig ting, men det er en idé som virkelig setter fart, og nye versjoner og klasser lanseres hele tiden. Jeg er spent på å se hvordan det vokser og utvikler seg.

Skal A Pound of Flesh på noen conventions i 2023?

Vi bruker all vår tid på å jobbe med nye former og skape nytt kjøtt, så vi kommer ikke ut på veien så ofte. Men du kan alltid finne noen kroppsdeler eller Cutie Dolls liggende rundt på ethvert show fordi vi har så mange flotte distribusjonspartnere som deltar for oss.

Hva vil fremtiden bringe for A Pound of Flesh?

Fremtiden for A Pound of Flesh er, som vanlig, rar, uforutsigbar og veldig gøyal. Vi vil aldri avsløre hva vi har "brygget" opp i anleggene våre, men vi tenker alltid på innovative former og overflater som vil utfordre kunstnere og krydre 3D-porteføljene deres.

Etter hvert som vi utvider oss til PMU- og piercing-verdenen, vil vi tilby flere og flere øvelsesformer som er nyttige for et bredt utvalg av artister. Det skal være nok kjøtt for alle!

Stor takk til Kayleigh for at du tok deg tid til å svare på spørsmålene våre – vi vet at du må ha hendene fulle!

Sørg for å sjekke ut A Pound of Flesh og deres krumspring på Instagram og Facebook, eller sjekk ut hele utvalget av syntetisk hud inkludert hender, armer og Cutie Dolls i Fitzpatrick-toner 2-5.